måndag 3 januari 2011

Bra Start På Året!

Tjaa, var ute en liten stund på isen igår, första ispasset detta året... hehe. Helt Amazing väder, helt vindstilla och inte ett moln på himlen. Jag fick också årets första fisk (tyvärr ingen bild), och hoppas på årets minsta... en liiiiiiten borre på ca10 cm...

Och idag var jag ute igen, helt strålande väder och myyycke bättre fiske.
Borrade mitt första hål... tog fan en evigheter, 35-40cm is, och en superslö borr...Måste antingen köpa mindre borr, eller köpa nya "skär"
Iallafall... i mitt första hål va det helt dött, flyttade mig då ca6 meter och borrade ett nytt hål.

Wooho, första borren och... liten, men 10 minuter efter den så blev det allt större...
En fin borre på 3.3hg (låter inte stort, men är faktiskt hygglig storlek :D) Efter det blev det lite segare, men efter ca 15 minuter får jag en större..


  
En fin borre på ca400 gram, efter det blev det bara en som var runt 280-300g.
En bra start på detta året enligt mig ;)

SKITFISKE SÅLÄNGE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar