tisdag 25 januari 2011

Jerkstaff

Haallo

Jag ska som sagt börja/försöka att jerkfiska.
Det började med att min kompis pappa gav ett jerkspö till mig som inte hade någon toppögla på, men de va bara att köpa en ny och limma på ;) Det är nog inget überjerkspö precis, märket är fladen, och det vet jag att de inte är världens bästa märke men, jag är ju som sagt nybörjare...

Sen efter de har jag kollat efter någon slags jerkrulle, och jag är inte ute efter något jättedyrt, är trots allt nybörjare ;) Hittade en på tradera för ett fint pris... märket vet jag dock inte om det är någon "höjdare" men.
En Pinnacle Solene  (se bild)

Sen efter de satta jag bara på Fireline lina på den, och vipps så var de färdigt :D

Men... nu är de bara "Jerkarna" kvar.
Och som jag sa förut, så vill jag inte börja med att köpa massa dyra saker, för jag jobbar liksom inte ;) så massa stålar känar jag inte direkt...

Men har letat runt på tradera (Bäst) så hitta jag några fina jerkar som är någon typ av kopia av "Buster Jerk"

Ni ser nog skillnaden mellan jerkarna, den vit/rosa är bustern, och den gule är "kopian"
Dom ser ju rätt lika ut enligt mig ;)
Btw, klaga inte nu för att jag valde en kärringfärg på bustern, de va den ända heta färgen som fanns kvar på rean på tajtlajn (a)  passar bra i de grumliga vatten jag fiskar i :)


Här har ni resten av mina jerks, inte så många ännu men :) kommer nog fler, om jag fastnar för denna typ av fiske.

Men... Nu måste man ju vänta till mars/april också... det är ju liksom is på varje sjö... 

Allt för idag! Ha d!

2 kommentarer:

  1. "Kärringfärgen" på Bustern är stekhet... :) Själv har jag dock anammat att ALDRIG köpa rena kopior utav någon annans wobbler... De finns bl.a. rena kopior på Busters, Westins jätte & Relax Jiggar.. Om vi konsumenter väljer bort piratkopior så håller företagen sig förhoppningsvis "på sin kant!" :)
    Mvh./Team Perax, Jon

    SvaraRadera
  2. OK! då vet jag, men de såg så billiga och bra ut, hehe... men ska försöka hålla mig ifrån detta ;) Tack i förhand
    /Maax

    SvaraRadera