tisdag 26 april 2011

Norgeresan!

Nämmen Heej!... lol

Som alla kanske har läst, så har jag varit i Norge på påsklovet! fyfan... jag hade skitkul!  så jädrans fräckt! men de ända som inte va fräckt, det var att resan var långtråkig, hehe 15 timmar bilfärd liksom... blää, tog sin tid :)

Vi åkte från gbg exakt 04.20 på lördag morgon, och vi åkte.. åkteee. åkteeeeee... o.s.v
Fikastopp hade vi en väldigt massa... tyckte jag dock var lite onödigt, men, inte jag som höll i resan, utan Ernst :P såå bestämma kunde jag inte! iallafall, några stopp, någon timme sömn, och en massa väntan, äntligen framme, men fyyy va de blåste! och nästa dag... blåste ÄNNU MER! nästan 18 sek/m, så den dagen fick bli att ägna sig åt tackel av alla slag :P

Men jag orkar inte skriva en massa, så jag lägger in en fet bildbomb och skriver lite smått underbilderna. ENJOY
 Första eller om de va andra stoppet, kanske 10-20 mil in i Norge, berg med snötoppar, och en fors va de ända "trevliga" man kunde ta kort på :)
 Väl framme, blåsigt... mycket blåsigt...


 Första dagen, lika mycket blåsigt, de fick bli att göra alla tackel tills morgondagen istället ;) Nu fick ni även se en bild på de 2 främre båtarna vi hade.
 Andra dagen, ÄNTLIGEN FISKA! skönt väder med sol! hade dock inga fiskebilder från denna dag, tror någon annan från resan har de. kanske uppdaterar detta inlägg någon dag.


 Tredje dagen, ännu bättre väder och 1! fiskebild på när jag fick min näst största, 3.6kg tååårsk :P
 Senare den dagen, filéring :)

 Näst sista dagen, hade inga superbra kort men. Farsans näst största på ca. 4.8kg :)
Hitta också en bild på Peter när han fick en grann Kolja på 2.1kg, och det innebär guldmärke!

 Sista dagen som blev den bästa, med mest fisk. Var dock tvungen att bli fotad när jag fick "lite" tång på kroken :) och sen ser ni ju chillbilden längst ner, ryggen värkte, 5 grader+blåst och regn, var tvungen att vila lite :D

Nu till den saken som jag ville säga först och främst. Fisket denna gången, var enligt Ernst den sämsta på väldigt länge, så det blev inga mängder som dom brukar få, och inga giganter heller. vi tror de beror på vädret veckan innan vi kom dit, storm nästan varje dag. så fisken har gått längre ut, dit vi inte kunde nå :(


Jag tycker dock det var skitkul!

 En liten bonus till er: lite filminspelning! 
 En liten film när jag fick tååårsk :)

 
Resans största torsk, tagen av Ernst, drygt 7-8kg :)
Det var den resan det! vi har redan börjat snacka om att åka tillbaka nästa år igen! ;) men aja, ha d gött! och skitfiske på er! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar