lördag 21 maj 2011

första gäddturen i år!

Tjaa!
Äntligen så kom jag ut till slut, efter 3 veckors väntan! Igår var jag ute för första gången i en annan sjö, där klubben har båt, ingen erfarenhet av sjön eller liknande, men fick hoppas på något ändå! ;)
Körde någon timme med wobbler och jerkbait, men har dock inte införskaffat mig ett bra jerkset än, så de fick bli att spinnfiska normalt med dom. och wobblerna var nog ingen idé de åkte bara ner i botten på sjön ändå, även om jag var i mitten av sjön! för sjön har liksom ett medeldjup på 2 meter!! haha och de är en hyffsad stor sjö. Men iallafall, detta funka inte, så efter 2 timmar så bytte ja sida till andra sidan av sjön. ankra båten 20-30 meter från land, kasta in mot vassen/näckrosorna med ett skeddrag faktiskt, och då börjar de hända något! pang, så börja de sprattla lite konstigt, trodde draget hade hängt upp sig, men naae! en liiiiten gädda!
 
Världsrekord liksom!... not
Nu kändes de iallafall gött att spräcka nollan för i år. Iallafall, fortsatte att fiska på samma ställe, tog nog 1 min innan de satt en igen, men nu liiiiiite större.
6.8hg ungefär.. gigant!
sååhja! årsbästa! (lol) kändes skönt! Men som mitt motto lyder: Fisk.. är alltid fisk!
Fick precis efter de en liten borre också :)
Fortsatte sen en bit... men där gick de fan inte att stå, näckrosor ööööverallt! fastna 24/7

Rodde då vidare en bit, kom då till ett ställe till som verkade rätt bra. Och jaa, fisk blev de ju, men i samma storlek som alla andra. Sen precis innan jag skulle hem, drog jag ett sista kast, och så sitter där en liiiten till ;)

C&R på allt förstors!

Såå! jaa, de var dee de, rätt kul faktiskt, jag brukar inte få "många" gäddor när jag e ute o fiskar, så detta var kul! men jag vet att de finns mycke större där ute! klubbledaren tog 3 st över 10 på någon månad i den sjön, så dom finns där! blir att besöka den sjön ett par fler gånger ;)

Det var allt vad jag ville säga, ha d gött!
SKITFISKE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar