söndag 1 maj 2011

Total fail

Tjaa
Igår åkte jag upp till sommarstället, så jag tänkte att jag kunde lägga i båten för att fiska lite idag och imån. Så farsan och jag åkte ner till sjön för att lägga i båten, och det gick hur bra som helst. så jag fiskade en stund, men inte så väldigt länge... för de hände en sak -.- De blåste lite mer ute på sjön, och min lilla båt är väldigt lätt, så vinden tog tag lite båten så att den börja svänga lite mycket åt höger, så jag var ju tvungen att ta i mer med den åran.... tillslut tog jag i för mycket, så.. jaa, ni kan ju gissa vad som hände då.
Den knäcktes off course... man kan ju nästan börja undra när den skulle knäckas, för årtullarna är ca 30 år gamla, då min farsa använde dom som liten.. iallafall, såå jag rodde låååångsamt tillbaka hem, och det gick faktiskt rätt bra, för den ena knoppen gick ju inte av, så den tog ju imån när jag rodde, men gled iväg på båtkanten när man drog tillbaka åran. haha. Jag ringde farsan så han kunde hämta mig, och då bytte vi åror för att se om de passade, (från våran gamla båt som e trasig) Och dom passade hyffsat i alla fall. så jag kan nog åka ut en liten stund imån också :)

SKETFISKE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar