söndag 27 februari 2011

Galet!

Bestämde mig för att gå och fiska idag ändå! Det var väldigt bra att jag gjorde det! :D
Började med att packa alla saker ja behövde, sen åkte jag och farsan och köpte maggot på tajtlajn, inga abborrar utan maggot... :)

Sen så släppte farsan av mig vid den så kallade vändplatsen, så fick jag gå resten själv (Dålig väg) tog en stund... väldigt kuperat så man blev ju trött. Sjukt mycket skog som hade huggits ner också.
Såhär såg det ut en lååång väg.

Väl framme, så börja jag att göra mitt första hål, fisk direkt, det blev ca 5 st borrar i samma hål. på mindre än 2 minuter.
Sen så dog allt verkligen ut... hmm, började borra flera hål runt omkring, men inte ett skit.

Flyttade mig sen till andra änden av sjön, dåå! 
fiskfiskfisk! hela tiden asså, hann inte ens få ner pirken till botten innan det högg igen, fick nog 20-25 borrar i samma hål på säkert 15-20 minuter.

Dom var ju inte stora, men så jäkla kul att få så mycket, och dom kämpade som AS! trodde hela tiden att jag hade fått något stort, men icke sa nicke!

Efter det hålet så dog allt igen, flyttade mig 3 meter åt sidan, då började det igen! fisk efter fisk, superkul! trotts att dom är små ;)

Avslutade dagen med kanske 60-70 borrar, C&R Of course ;) Dom får växa på sig till nästa gång ;)

Det var väl... allt för idag!
SKITFISKE SÅLÄNGE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar