torsdag 17 februari 2011

Inte FF i alla fall

Alloj
Var ute en stund idag, de va som vanligt när jag fiskar.... dåligt då asså. Fiskade nog 3 timmar utan fisk.
Men, jag satte i alla fall ut 3 angeldon med död sill på (det är nog inte det mest effektiva men) blev dock inget :(

Som ni ser så är sillen rätt stor!... så jag tog en hel sill till 1 angeldon, och 1 halv sill på de andra.
yeaah, där har vi den, men så fick den stå i 3 timmar...

Men sen 1 timme innan jag skulle hem, så flyttade jag mig till mellan öarna, där jag fick fisk nästan på en gång.
Väldigt små dock, fick nog 3-4st sånna småttingar, och en lite större på 170gram, men var så ivrig så jag glömde ta kort på den...

Får hoppas på bättre fiske imån! Ha d sålänge!

4 kommentarer:

  1. Hallå

    Isfiska med borrarna då får du snart en gädda med lite tålamod.

    /Renz

    SvaraRadera
  2. Hehe, får prova det imån! hade inte Tillräckligt med tid idag, tack för tipset
    Skitiske
    //Maax

    SvaraRadera
  3. Hej Max! Grymt schyst blogg!! :) Riktigt snygg! En tanke till.. Byt till 1st eller 2st 3-krokar.. Lättare att kroka gäddan, å mycket skonsammare! :) Rekommenderar dig dessutom att testa ismete, de är så grymt mycket roligare än angeldon... ;) Skittfiske! /Team Perax, Jon

    SvaraRadera
  4. Tackar så mycket!;) jag hade ute 3 st angeldon, 1 med den där jobbiga kroken, och resten med 1 3krok ;) Ismete skulle jag gärna börja pröva, men måste först ta att skaffa mig en mörtstuga, för det finns ingen "mörtförsäljare" här i mölndal, och så får jag köpa ett sånt där ismetespö, rulle har jag redan hemma, så det är löst! men detta gör jag nog till nästa vinter! ;)
    /Maax

    SvaraRadera