fredag 18 februari 2011

Nytt pb

Halloj
Var ute på ett långt pass idag, 7 timmar ungefär, och fisket idag var mycket bättre än igår :)
Började med mitt första hål nära vassen, fick en borre på en millesekund, (fast ne) men ingen storlek ändå ;)
 Här är den, Liten riddare.

Fortsatte att borra hål vid vassen, men va helt dött. Så jag flyttade mig till "favvostället" som är mellan öarna då, rätt djupt faktiskt. Där borra jag första hålet, fick några fiskar där men dock i miniatyr form.
Flyttade mig sen 3 meter åt sidan.... mycket bra att jag gjorde det... för då! PANG slog de till, kände att de gick trögt, och den drog ut massa lina, så jag tog det rätt lugnt... man är ju inte tuff med 0.15 nylonlina.
Fick sen upp den ur hålet och såg att det var ett nytt pb :)


En riktig feting, trodde den var runt 700gram eller något... men vågen stannade på 560g O_o så jag blev lite förvånad, men! fet var den :D

Efter detta så började helt plötsligt mörtarna hugga :O aldrig fått en mört på pimpel innan...
Så jag satte ut angeldonen med mört på, men det gav tyvärr inget.
Sedan kom alla gubbar och gummor... hehe, då fick det bli korvgrillning, lite trevligt!
Mumma, sen va klockan typ 4, då började ja pimpla lite smått igen, fick massa borrar, men i miniform, fick faktiskt nog min livs minsta också! :D
Lite söt faktiskt!

Sen så var klockan halv6 och det började bli mörkt, så jag vandrade hem ;)

Min hjälte idag var denna! Sm-Pirken med lite rosa på kroken ;)

Ska Fiska lite imån också innan jag ska hem till stan, får hoppas på lika bra fiske då! ;)
SKITFISKE! HA D

5 kommentarer:

  1. Gott, grattis till nytt PB :)

    Vi har inte pimplat nåt direkt i vinter, vi ismetar bara och ibland när det är riktigt segt så testar vi lite pimpel.
    Fick en fin abborre på pimpel den 26e Februari för två vintrar sen. Den vägde strax över 600g

    http://esoxluciusdegothia.blogg.se/2009/february/abborrepimpel.html

    SvaraRadera
  2. Tackar!
    aaah, ok, ska nog ta och köpa mig ett sånt ismetespö till nästa vinter! får se hur de går... har liksom aldrig prövat det innan ;)

    Grann borre där!
    /maxx

    SvaraRadera
  3. Grattis till fin fisk. Ett tips i all välmening: Byt krok på din SM-pirk, den är ju kraftigt utböjd så fisken lär smita för dig.

    Benny

    team-safari.blogspot.com

    SvaraRadera
  4. Dessutom sitter kroken i fel ände på pirken.
    Men fisk får du ju ändå så det kanske inte är så dumt...

    SvaraRadera
  5. hehe, joo de vet jag, men de va den ända färgen på kroken som verkade het, och krokarna va sylvassa, så fisken fastna bra i "hullingen"... hehe... jasså? fel håll... hmmm, får la skylla på farsan då, den va sån när jag fick hans grejer ;) lite svårt att se vilken håll man ska ha... Tack så mycket By The Way!

    SvaraRadera