lördag 26 mars 2011

SmåKöp

Tjoosan
Jag fyllde ju år i torsdags, så jag fick lite pengar av några släktingar... och idag! hade jag inget och göra, så jag tog moppen till tajtlajn och klämde på lite drag, måste ladda inför vårfisket!

En Rapala Jointed och en 4play 19cm rainbow. Har hört att 4play kan vara sjukt giftiga.

Iallafall, en vecka innan det, så var jag och farsan och morsan på MMSportfiske i stan och kika efter ett pimpelspö (inget vanligt då, utan en där man kan sätta på en rulle) Men... då tänkte jag att det är nog rätt onödigt, för isen släpper ju rätt snart hoppas jag...  så såg ja denna istället.
Hi-Lo Jerkbait för 49 spänn! (rea) så den fick komma med hem :)

Jag fick en rulle också av farsan som ja hade önskat mig.
En Okuma Safina Pro, inget av det jättedyra, men 600kr tycker jag är bra pris, mycket rulle för pengarna sa dom i affären (enligt farsan)
Men insåg sen att jag önskat mig kanske en lite för liten rulle till "gäddfiske"
Som ni ser så är spolen inte särskilt djup. Men farsan sparade ju kvitto! så jag ska nog åka tillbaka till El-ge där han köpte den, och kolla på en storlek större (4000 då)

Och jag vill bara köpa och köpa... Insåg för några månader sen att det jerkspöt jag har inte är 2delat... och jag vill få plats med den i ryggan om jag tar moppen :P
Så jag kollade in blocket igår och hitta en: Esox Lucius Jerk 6'3" 40-140gram 2 delat för 500kr! Något att ha?!

Och med de spöt så vill jag ha lite bättre rulle... ingen J*vla klen lågprofilrulle som jag har nu :(
Och jag vill inte köpa någon ny, (är inte stenrik.. :) )
Så jag sökte runt på fiskesnack, och det var väldigt många som har fastnat för: Ambassadeur 5501 C3 

Jag kollade in blocket där också, hittade en på 800kr och det är ju rätt billigt, men jag har aldrig kollat ebay :s
Sagt och gjort! hitta ett fåtal c3: or, och jag säger bara att dom säljer ju allt mycket billigare i England.. alla låg ju på 400-600kr, he he. Men jag får se hur det blir med det, ska nog vänta ett tag till med det.

För er som läser detta, kan ju ge mig lite mer tipps på Jerkfiske :)

HA D!  SKITFISKE!

2 kommentarer:

  1. Tjena.
    Trevlig blogg.
    Jag har två c3or liggandes och vill ha 700 kr styck för dem.
    Är du intresserad så maila mig på.
    Marcus@zix.se

    SvaraRadera
  2. Tjääna! gött att det gillas!

    hmm, ska tänka på det! ;)

    SvaraRadera