onsdag 30 mars 2011

Inget o göra...

Hellu
Jag kom på att jag ska ju till Norge på påsklovet!
Så idag så var jag och farsan och hälsa på Ernst ("ledaren") som hade beställt ett 2 delat flytoverall, som jag var tvungen och prova, och de kändes utmärkt! så den får vi köpa.
Sen så hade han lånat hem lite grejor från en fiskesnubbe som jobbar på björlanda fiske(butik?) ett havfiskespö och rulle, han kände ju snubben där, så han fick en jävla massa rabatt... men spöt och rullen kändes skitbra! så den köpte vi (vi är tvungna :))
Sen så satt vi där och småsnacka lite, och kom fram till att jag och Albin som ska med på resan, som är i min ålder, kommer få åka ut med båten själva! Skitkul! men dock inte lika långt ut som vi ska göra med alla andra snubbar ;)
Så jag tänkte på en grej, jag hitta ju ett långt och lite styvare spö i källaren, så den kan jag använde ju när vi 2 är ute! lite roligare att få fisk på ett mindre styvare spö än ett megastyvt havsfiskespö :D

Så när jag kom hem, så letade jag fram morfars gamla amba 6500A och lite fladen.. lina som jag köpte för ett tag sen... 1300 meter lina för 60kr??? inte den bästa linan.. men men.
Jag testade brottsyrkan på den (0.30) och den skulle enligt spolen klara 5.2kg. Bara att prova och kolla, satta fast linan i en digitalvåg och drog... kom upp i 4.5kg och sen pang! inte så illa ändå ;) Såå! jag satte på en jäkla massa lina på rullen.
Och wooala! haha, lite skev linuppläggning men!  En vanlig gammal multirulle och 0.30 fladenlina i norge??! inte det optimala men! Kul och testa! :D

Tänkte ifall i fall, att jag åker och köper 0.40 fladen lina på öOb eller något, för säkerhet skull, ja menar... 50-60kr för 1.3km lina är inte särskilt mycket :p
Aja! det ska bli kul att testa ^^

Allt för idag! SKITFISKE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar