lördag 9 april 2011

Maaassa Regnbåge!

Tjaaa!
Idag så åkte jag och kim upp till södra för att vara med på premiären. Vi kom dit runt 9 och ändå var det fullt med folk :P Men vi hitta en bra plats som brukar ge mycke fisk. längst bort av sjön. Det började bra, fick några hugg, men de släppte lika fort, sen så kom första bågen upp.
 En liten båge, som fick bli middag för mig, man får ta upp högst 2 bågar vid varje fisketur. Så denna fick de bli för mig.
Sen fortsatte fisket bra, jag tog några små, kim tog några också.
En av kims som fick bli middag för han.
Sen fortsatte vi runt sjön, och då hitta kim ett jävla hotspot, han fick nästan fisk i varje kast, och jag provade att kasta vid samma ställe... men nepp, ja fick inget där :( sen fortsatte han få fisk på samma ställe :s konstigt... han fick några som var sjuukt stora, den första slet sig, den andre slet sig med, och den tredje så va den vid land, men han fick inget bra gälgrepp, så linan slet sig istället.. ha ha
Så då var han sur ett tag där, hehe.
Men vi fortsatte att vandra runt sjön, tills vi kom till ett bra ställe. Där Kim vid första kastet får en fet gris på sin röda toby... tog en stund innan den kom i land, många rusningar! och jag var ju skit nojjig, för jag var ju tvungen att ta upp den på land! men fick till sist tag på den i ett gälgrepp!

En schyst båge asså, 2.5kg, riktigt fet, grattis kimso ;)

sen så fortsatte vi, med lite småbågar.
Summering då! Kim fick flest och störst... och jag fick många men små :) skitkul på ul-saker ändå ;)
Här har vi alla 3 vi tog upp, kims längst ner och i mitten, och min längst upp;) Skitskojj va det idag iallafall, med riktigt skönt väder och jäääkla varmt!
Men imån! då åker jag upp själv och plockar dom stora! 

Skitfiska förfan! :D

3 kommentarer: