söndag 10 april 2011

Mååånga bågar!

Hallå!
Idag åkte jag ut själv till södra för att lura upp några bågar! Det börja med att jag kom fram runt 10. Gick till andra sidan sjön där det oftast brukar vara bäst fiske. väl framme så börja jag fiska med lite färgglada skeddrag. Tog inte lång tid innan jag fick napp, men den slet sig dock. Fortsatte att fiska av samma ställe... ett till hugg, men slet sig vid land...
Då tänkte jag att ja skulle till andra sidan där jag fick mitt rekord förra året, och där det alltid är en jääääkla massa fisk. Men precis när jag kom fram, så hann några andra ta mitt ställe... typsikt, fortsatte istället en bit och ställe mig vid en sten nära en vik. Kastade ett tag, och till slut fick jag napp, riktigt kul med lätta grejer, rullen tjöt som bara den när bågen gjorde rusningar! riktigt kul! tänkte att jag inte kanske skulle få något mer efter det, så den fick bli middag.

Men de blev en jäkla massa mer. För jag såg att dom hade gått bort från mitt hotspot, så jag ställde mig där! och det tog inte lång tid innan jag fick första hugget!
En liiiten båge! den fick simma tillbaka ;)
ja fortsatte att fiska, och fick hugg nästan på var femte kast. Dagen slutade med 8-9 st bågar, alla runt 6-8hg.
2 st fick komma upp och bli middag!

Det var allt för idag, imån ska jag nog dra ut igen efter skolan, men då följer kim med! Då får det bli C&R på allt! för mig iallafall.

SKITFISKE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar